Amstelveenlijn

De Amstelveenlijn, de voormalige sneltram 51, wordt vernieuwd. En dat is hard nodig. De lijn was, nagenoeg in zijn huidige vorm, in gebruik sinds 1990 en uitgegroeid tot een belangrijke schakel in het regionale openbaar vervoer. Maar de huidige sneltrams waren verouderd, vaak overvol, reden niet vaak genoeg en waren gevoelig voor storingen. Ook is de verkeersveiligheid rondom de lijn niet optimaal.
De vernieuwing vindt plaats in opdracht van Vervoerregio Amsterdam. Metro en Tram van de gemeente Amsterdam begeleidt de uitvoering.

amstelveenlijn bbci frijwijk

Hoofdaannemer van dit project is VITAL, een samenwerkingsverband van de VolkerWessels-ondernemingen Van Hattum en Blankevoort, VolkerRail en KWS.
Het budget waarvoor de vernieuwing gerealiseerd moet worden is 300 miljoen euro. Daarvan betalen de Vervoerregio Amsterdam en de gemeenten Amstelveen en Amsterdam 225 miljoen euro.
Van die 225 miljoen betaalt de Vervoerregio 95% en de gemeenten 5%. De resterende 75 miljoen euro wordt betaald door het ministerie van Infrastructuur en Milieu.

In samenwerking met VITAL voert bbci Frijwijk de volgende diensten uit:

  • Het tot stand brengen van een monitoringsplan voor alle belendingen/objecten binnen de risicocontouren
  • Het uitvoeren van de bouwkundige opnamen
  • Het plaatsen van de meetpunten en het uitvoeren van de deformatiemetingen.
  • Het plaatsen van trillingsmeters en advies geven over de interpretatie van de geleverde data
  • Het plaatsen van peilbuizen en middels een logger de real-time data presenteren.
  • Het uitvoeren van inclinometingen
  • Het plaatsen van geluidsmeters

Vraag direct zelf een offerte aan!

Vraag een offerte aan!

Bel mij zo snel als mogelijk terug

We gebruiken je gegevens alleen op de manier zoals omschreven in onze privacy statement

Nieuwsbrief

Blijf op de hoogte van de laatste ontwikkelingen en ander belangrijk nieuws.

Direct aanmelden